طراحی و غرفه سازی

نکات مهم در مورد غرفه سازی

1- هدف گذاری :

پیش از اینکه بخواهید برای طراحی غرفه و غرفه سازی سفارش دهید، اهداف خود را مشخص کنید. در مورد اینکه قرار است در نمایشگاه چه پیامی را ارائه دهید یا اینکه می خواهید به چه دستآوری برسید دقیق فکر کنید. غرفه نه ویترین است و نه تابلوی نقاشی، بنابراین آرایش آن بایستی به شکلی باشد که پیام رسان، گیرا و گویای اهداف شرکت از نحوه حضور باشد،تجهیزات غرفه بایستی بر اساس فکر، تجربه و هنر باشد. بنابراین هماهنگی میان کالاها، دیوارها،کف، نور، رنگ ها و نحوه تبلیغات در تجهیز غرفه براساس اهداف حضور باید مورد توجه قرارگیرد.

 

2- داشتن ایده نو

یکی از مهم ترین عواملی که درغرفه سازیتاثیر دارد داشتن یک ایده نو می باشد، در بسیاری از مواقع غرفه هایی که در نمایشگاه ها با استفاده از ایده های نو ساخته شده اند بدون توجه به نوع محصول شان بیشترین بازدید کننده را دارا هستند.

3- طراحی صحیح غرفه:

طراحی غرفه را به دست حرفه ای ها بسپارید، ولی توجه داشته باشید آن ها فقط چیزی را طراحی می کنند که شما بخواهید. لذا بهتر است از مشاوره متخصصی که اصول طراحی غرفه بر حسب اهداف را می شناسد بهره ببرید، این نکته بسیار مهم است زیرا چگونگی طراحی غرفه برحسب اهداف حضور، کاملاً متفاوت است. پس آشنایی با انواع غرفه و بعضی اصول کاربردی طرح غرفه اهمیت دارد.

4- روش نمایش محصول

تعداد، اندازه و روش نمایش محصولات (فیزیکی، ماکتی، عکس یا پوستر) محصول علاوه بر تنوع محصول، تبلیغات غرفه ای آن ها نیز مهم هستند. هرگز غرفه را شلوغ نکنید، سعی در استفاده از هر سانتی متر مربع غرفه فقط باعث می شود از هدف اصلی دور شوید، همیشه بر روی تعداد محدودی از محصولات تأکید کنید.

5- استفاده از رنگ مناسب در غرفه

روش های بسیاری برای استفاده از رنگ جهت جذب بازدیدکنندگان به غرفه و راه های بیشتری برای دفع آن ها با استفاده از رنگهای بی ربط وجود دارد.

استفاده مؤثر از رنگ بیش از همه به تحریک حس خلاقیت نیازمند است. برای به دست آوردن یک ترکیب رنگ مناسب که درست با منظور و هدف شما، منطبق باشدگام های اولیه زیر ضروری است:

  • آن مطلبی را که با زبان رنگ می خواهید به بیننده بگویید، در اندیشه خود آماده داشته باشید.
  • یک رنگ اصلی که سخن گوی پر قدرتی برای بیان آن مطلب باشد، پیدا کنید.
  • رنگ های دیگری که در اطراف آن می چینید، باید در هماهنگی یا تضاد کامل باشد.
  • رنگ های شرکتی را حتماً در نظر بگیرید
  • چگونگی رنگ آمیزی بستگی به اهداف حضور در نمایشگاه دارد.

· شاید بتوان گفت نور مهمترین عنصر در غرفه است، نور عنصری است كه با آن دیدن اشیا ممكن می شود. نور می تواند ریتم خلاقانه ای به فضای غرفه ببخشد. بدون نور نمی توان فرم، رنگ یا بافت را احساس كرد

6- استفاده از گرافیک مناسب در غرفه

وقتی بازدیدکننده مورد نظرشما داخل سالن می گردد از خود می پرسد کدام غرفه جوابگوی نیازهای من می باشد؟ اگر با نگاه کردن به غرفه شما جواب خود را نیابد به راه خودادامه خواهد داد، گرافیک غرفه، دقیقاً وظیفه جواب دادن به او را دارد. گرافیک غرفه باید برای جلب نظر بازدیدکنندگان و نمایش شخصیت شرکت شما باشد. برای این که اطمینان داشته باشید مورد توجه قرار می گیرد، استفاده از گرافیک بزرگ و رنگارنگ است. نقش تکمیلی کارهای گرافیکی بر دیگر عناصر غرفه بر هیچکس پوشیده نیست، یک گرافیک خوب کار هزاران کلمه را انجام می دهد، توجه را جلب کرده و نظرها را به محصولات منعطف می کند.

7- استفاده از تلویزیون های پلاسما LCD

استفاده از تلویزیون های پلاسما LCD یا پرده های سفید با منبع نوری پروژکشن به جهت ساختن تصاویر بزرگ تر در غرفه یکی از وسایل جذب برای بازدیدکنندگان و ابزار بازاریابی و اطلاع رسانی می باشد. زیرا از فاصله دورتر قابل دیدن و تشخیص هستند

8- سایر تجهیزات

لیست تجهیزات دیگری که می توان در غرفه استفاده کرد بسیار طولانی است طراح شما می تواند موارد مناسب برای شما را معرفی کند، ولی در این جا چند مورد مهم تر معرفی می شوند:

· آب سرد کن و چای ساز

· یخچال

· ویترین ثابت و گردان، بلند و کوتاه

· وسائل صوتی

· جا کتابی و جاکاتالوگی

· میزهای اطلاع رسانی

· وسایل پذیرائی

· کمد هدایا

و .......

9- گل و گیاه

وجود گل و گیاه باعث تفاوت زیادی می شوند. هیچ چیز نمی تواند به اندازه چند گلدان از گیاهان آپارتمانی در فضای غرفه شما شادابی بوجود آورد، رنگ سبز حاصل از گياهان، صفا و نشاط خاصي را در محيط ايجاد مي‌كند كه به هيچ‌وجه قابل جايگزيني با چيز ديگري نيست، گياهان طبيعي به عنوان موجودات زنده، منابعي از انرژي مثبت هستند. استفاده از گل و گیاه بدون توجه به اندازه غرفه توسط اکثر متخصص ها توصیه می شود.

در رابطه با غرفه سازی از چند منظر میتوان بحث کرد که ما در این مقاله به بخش های مهمی از آن پرداخته ایم.


نوع A : 
 
دانلود
 
نوع B :  

طراحی و غرفه سازی
 
 
نوع C : 
 
طراحی و غرفه سازی




 

 



پست الکترونیک

info@ifex.ir

فکس

88070693 (021)

تلفن

88085340 (021)

88070693 (021)

آدرس

تهران-بلوار مرزداران خیابان ابراهیمی-برج الوند-واحد606